لپ تاپ یا تبلت : کدام یک مناسب است ؟

جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

لپ تاپ یا تبلت : کدام یک مناسب است ؟

  

LoptopVStablet-Iran-Digital.ir

با پدید آمدن تبلت ها و رونق پیدا کردن بازار آن ها  , دیگر لپ تاپ ها جایگاه نخست خود را از داست داده بودن اما پس از کمی جدال بین این دو دستگاه اولترابوک ها پا به میان آوردند تا در این جدال سهمی داشته باشند و همین امر سبب شد تا بازار لپ تاپ ها کمی داغ تر و کاربران بیشتری به آغوش آن ها باز گردند! اولترابوک ها که در اصل همان لپ تاپ با طراحی های منحصر به فرد می باشد این روز ها کاربران زیادی را به خود جذب کردند چرا که برخی از این دستگاه دارای نمایشگر لمسی نیزهستند که این قابلیتحائز اهمیت است !

همان طور که می دانید نسل لپ تاپ های فعلی نیز به سوی لمسی شدن پیش می روند و این نشان می دهد که داشتن یک دستگاهی با رابط لمسی بسیار جذاب و کاربردی می باشد و شرکت ها با پژوهش هایی که در این رابط انجام داده اند در یافتند که رابط لمسی , کاربران بیشتری را به خود جذب   می کنند ! اما دقت داشته باشید بستر نرم افزاری ویندوز هیچ گاه همانند آندروید و یا iOS نیست ! بلکه این سیستم عامل خود ریشه ای دیگر دارد و هر توسعه دهنده ای میتواند به وسیله ویندوز نرم افزار هایی برای آندروید و یا iOS تولید کند !

پس می توان گفت لپ تاپ ها از نظر آن که یک فرد می خواهد کارهای ادارای (طراحی , حسابداری) خود را بر روی آن انجام دهد بر تبلت ارجحیت دارند !

اما تبلت , اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به وبگردی و یا بررسی ایمیل ها , بازی و اپلیکیشن ها اهمیت بسیاری می دهید و این امر میتواند اوقات شما را در دست بگیرد بهتر است به سراغ تبلت ها بروید . چراکه تبلت ها مخصوص همین کار تولید شده اند و با اندازه کوچک و وزن پایین خود می توانند در هر جایی به همراه شما باشند !

اما دقت داشته باشید یک تبلت به همین موارد بسنده نمی کند بلکه آن ها قادرند امور دیگری را انجام دهند که عبارتند از : ویرایش فایل های آفیس و یا تولید , کتاب خوانی و .. که هر یک برای فردی که به دنبال این امور می باشند بسیار قابل اهمیت است !

پس می توان نتیجه گرفت که تبلت  بیشتر برای سرگرم شدن کاربرد دارد و لپ تاپ ها برای انجام امور کاری به کار می روند !

بدانید : تبلت هیچ گاه کار یک نوت بوک را انجام نمی دهد و بلعکس

بدانید : تبلت رابطی لمسی دارد اما نوت بوک ها رابطی فیزیکی و لمسی دارند !



برچسب‌ها: لپ تاپ یا تبلت : کدام یک مناسب است ؟, لپ تاپ یا تبلت, لپ تاپ بهتر است یا تبلت, تبلت, لپ تاپ,
+ نوشته شده در  یک شنبه 13 اسفند 1391ساعت 22:5  توسط بهمن قرائی مقدم