جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

پل نسل سوم iPod Suffle را ارائه کرد

 

shuffle-big_narenji_ir.jpg
 

باز هم یکی دیگر از شایعاتی که درمورد اپل شنیده می شد، به حقیقت پیوست و اپل بالاخره خیلی بی سرو صدا نسل سوم iPod Shuffle را معرفی کرد. این آی پاد با قیمت 80 دلار و حجم 4 گیگابایت توانایی نگه داری بیش از 1000 آهنگ را دارد و در رنگ های مشکی و نقره ای عرضه می شود.

 

 

 

ویژگی بارز این آی پاد برنامه ویژه VoiceOver آن است که به 14 زبان مختلف، نام آهنگ ها، لیست آهنگ و نام آلبوم را برایتان می خواند. زبانهای پشتیبانی شده عبارتند از: انگلیسی، چکی، هلندی، آلمانی، فرانسوی، یونانی، ایتالیایی، ژاپنی، پینی، لهستانی، پورتوریگویی، اسپانیایی، سوئدی و ترکی.

 

 

 

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در خصوص آی پاد شافل، به همراه 2 ویدئوی معرفی و 2 گالری عکس را می توانید ببینید.

 

 

 

منبع

 

 

 

قابلیت VoiceOver آی پاد جدید در حقیقت یک کلک نرم افزاری ساده است. هنگامی که آهنگ هایتان را از روی کامپیوتر به آی پاد منتقل می کنید، برنامه iTunes 8.1 از برنامه Text to Speech کامپیوترتان استفاده کرده و هر چیزی را که آی پاد نیاز به گفتن دارد، تبدیل به صدا می کند و به آی پاد منتقل می کند و آی پاد فقط صداهای آماده را برایتان پخش می کند. فلوچارت چگونگی این کار را در زیر می توانید ببینید:

 
www.delbar72.blogfa.com 
 

آی پاد شافل با هر بار شارژ بیش از 10 ساعت برایتان آواز می خواند. این گجت تنها 45.2 میلیمتر ارتفاع، 17.5 میلیمتر عرض و 7.8 میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن فقط 10.7 گرم است. برای اینکه بهتر متوجه ابعاد کوچک این آی پاد شوید،توجه شما را به عکس زیر جلب می کنم. در این عکس شما یک جعبه ورق بازی و یک بسته کبریت و همچنین شمایی از نسل دوم آی پاد شافل را به رنگ زرد می بینید و البته آی پاد شافل نسل سوم را با رنگ قرمز در جلوی همه مشاهده می کنید:

 
www.delbar72.blogfa.com 
 

تمامی کلید های تنظیم این آی پاد از روی بدنه آن حذف شده اند و بر روی قسمتی از سیم هدفون آن قرار گرفته اند. بنابر این شما قادر به استفاده از هیچ نوع هدفون دیگری نیستید و باید فقط از هدفون خود اپل که مخصوص این آی پاد تولید می شود استفاده کنید. یکی دیگر از ایرادهای این دستگاه آن است که برای اتصال آن به اسپیکر و یا پخش اتومبیل باید کابل رابط جداگانه ای خریداری کرد. همچنین شکل هدفون ها همانند نسخه قبلی اصلاح نشده است و به راحتی داخل بسیاری از گوشها قرار نمی گیرد.

 

ای پاد شاتل نسل سوم همانند نسل دومش دارای کلیپ فلزی ای است که آن را به هر بخش لباس که بخواهید می توانید متصل کنید. یکی از کاربران سایت دیوین آرت راه حل جالبی را برای پوشش بدنه ساده این آی پاد معرفی کرده است. این راه حل استفاده از حکاکی لیزر برای طراحی بدنه به شکل دلخواه مشتری است و البته نمونه هایی هم از آن را آماده کرده است که در اینجا می توانید آن را ببینید:

 
www.delbar72.blogfa.com 
 

این PMP چنان کوچک است که اپل اعلام کرده که این گجت کوجکترین پخش کننده موسیقی دنیا است. من که بی صبرانه منتظر دیدن آن در بازار ایران هستم.

صفحه مشخصات فنی در سایت اپل

 


+ نوشته شده در  دو شنبه 22 اسفند 1390ساعت 21:35  توسط بهمن قرائی مقدم