PlaySataion 4 قدرتمندتر از Xbox 720

جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

PlaySataion 4 قدرتمندتر از Xbox 720

  تا کنون اخبار زیادی در رابطه با آخرین نسل کنسول ها(به گفته اهل فن) منتشر شده است مثلا اینکه آخرین کنسول ها تقریبا ده سال از تکنولوژی عقب تر هستند یا مثلا بنا به گفته شرکت Nvidia نسل بعد آخرین نسل کنسول ها خواهد بود و بازی های ابری (Cloud Gaming) جایگزین آنها خواهند شد به هر حال در مورد آخرین نسل کنسولها خبرهای جدیدی در راه است.

Xbox-logo

 

به گزارش ورد آی تی ؛ طبق اخبار منتشر شده کنسول نسل بعد شرکت سونی یعنی PlayStation 4 حدود ۵۰ درصد قدرت محاسباتی(Raw) بیشتری نسبت به کنسول مایکروسافت یعنی Xbox 720 دارد.در حالی که هنوز دو شرکت سونی و مایکروسافت به طور رسمی نسخه های آپدیت شده کنسول های خود یعنی PlaySation 3 و Xbox 360 را حتی معرفی نکرده اند.صنعتگران داخلی گیم مشخصاتی فنی دو کنسول  نسل بعد را فاش کرده اند.

بنابر گزارش های سایت VG 247 پردازنده کنسول ۴Playstation توسط شرکت AMD ساخته شده است که از چیپ A10 APU بهره میبرد و قابلیت اجرای توان پردازشیteraflops   ۱٫۸۴ را دارد.این پلتفرم در مقایسه با کنسول مایکروسافت که توان پردازشی ۱٫۲۳ teraflops را دارد باعث شده ۵۰ درصد توان پردازشی بیشتری را از آن خود کند. به هر حال کنسول PS4 که با نام رمز Orbis نام گذاری شده است از ۴ گیگابایت رم بهره میبرد ازمزیت های دیگر این دو کنسول باید به توانایی خواندن دیسک های Blueray تا ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت اشاره کرد.

 

Xbox720

 

مایکروسافت همچنین شایعه کرده که در حال حاظر در حال ساختن یک سیستم جدید کنیکت است از آن طرف گزارش ها حاکی از آن است که سونی نیز در حال ساخت کنترلر جدید و البته لمسی خود است ناگفته نماند اخباری مبنی بر ساخت سنسورهای بیومتریک نیز از شرکت سونی به گوش میرسد.در حالی که مشخصات فنی این کنسول ها مهم به نظر میرسد اما نهایتا این قیمت یک کنسول است که حرف آخر را میزند.طبق گزارش ها قیمت کنسول  حرفه ای مایکروسافت چیزی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار آمریکا تخمیم زده شده است این درحالی است که قیمت کنسول شرکت سونی ۲۰۰ دلار بیشتر برآورد شده است. ناگفته نماند قیمت کنسول نینتندو یعنی Wii U نیز در خرده فروشی ها ۳۵۰ دلار تعیین شده است.

شما کدامیک را ترجیح می دهید PlaySataion 4 یا Xbox 720 ؟؟



برچسب‌ها: PlaySataion 4 قدرتمندتر از Xbox 720, Xbox 720, PlaySataion 4, PlaySataion 4 قدرتمندتر,
+ نوشته شده در  شنبه 14 بهمن 1391ساعت 15:0  توسط بهمن قرائی مقدم