تماشاي بهينه فيلم از روي شبکه

جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

تماشاي بهينه فيلم از روي شبکه

  

تماشاي بهينه فيلم از روي شبکه

تماشاي بهينه فيلم از روي شبکه

وقتي فيلمي را از روي شبکه خانگي خود نگاه مي‌کنيد، تکه‌تکه ديدن تصوير قطعا براي شما دلپذير نخواهد بود. با کمي دستکاري در نرم‌افزارهاي ويندوز مدياپلير و VLCمي‌توان اين مشکل را برطرف کرد.

 

عوامل زيادي مي‌توانند روي تکه‌تکه شدن تصوير نقش داشته باشند. از جمله آنها دستگاه اتصال به شبکه سيستم شماست. اما پيش از آن که به خريد يک بستر شبکه گيگابيت بينديشيد، مراحل زير را دنبال کنيد:‌

 

به منوي Media\Open Network Stream برويد و در گوشه پاييني صفحه نمايش گزينه Show extended options را انتخاب کنيد. حالا گزينه Caching را افزايش دهيد. اين گزينه به‌صورت پيش‌فرض 200ميلي‌ثانيه است و مي‌توان آن را به 500 ميلي‌ثانيه يا نيم ثانيه تغيير داد.

 

در ويندوز مدياپلير ويندوز7 هم مي‌توان با فشردن کليد ترکيبي Alt+T منو را باز کرد و از آن گزينه Tools و بعد Options را انتخاب کرد.

 

حالا روي تب Performance کليک کنيد و مقدار Network buffering را به عدد بزرگ‌تري تغيير بدهيد. به‌صورت پيش‌فرض ويندوز مدياپلير عدد 5 ثانيه را قرار داده است.

 

از آنجا که واحد مدياپلير به‌صورت ثانيه‌اي است، مي‌توان ميزان حافظه نهان موقت را در VLC با جزئيات بيشتري تنظيم کرد تا به‌ بهترين حالت ايده‌آل برسد.

 

پس از تغيير اين مقدار، پنجره را تائيد کنيد و از فيلم ديدن در شبکه لذت ببريد. همچنين براي تغيير مقدار حافظه نهان در ويندوز مدياپلير11 ويندوز اکس‌پي و ويستا، همين روند را تکرار کنيد.



برچسب‌ها: تماشاي بهينه فيلم از روي شبکه, تماشاي بهينه فيلم, فيلم از روي شبکه, فیلم آنلاین, تماشای فیلم آنلاین, ,
+ نوشته شده در  جمعه 27 بهمن 1391ساعت 12:50  توسط بهمن قرائی مقدم