جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

4 مزیت ویندوز نسبت به مک از دیدگاه یک کاربر

  purple-apple-wallpaper2

در ابتدا از دوستانی که پست های مقایسه ای مک و ویندوز رو دنبال می کردن پوزش می خوام که یکم دیر تونستم این پست رو آماده کنم. اما بالاخره مزیت های ویندوز نسبت به مک رو هم براتون به نگارش در آوردم.

با وجود اینکه برای یک کاربر مک تعریف کردن از ویندوز کار سختیه ولی سعی می کنم به مزایای ویندوز در این قسمت اشاره کنم

StatCounter-os-ww-monthly-201103-201203

با کمی تامل میتوان گفت ویندوز دارای بیشترین تعداد کاربر در دنیای سیستم عامل ها میباشد. ( به گراف بالا توجه کنین ) همین مورد به نظر من بزرگترین مزیت ویندوز نسبت به مک است حالا به دلایلش بیشتر اشاره خواهم کرد:

1.بزرگترین مزیت (وجود اپلیکیشن های کاربردی فراوان):

هر روزه اپلیکیشن های کاربردی فراوانی برای ویندوز توسط شرکت های بزرگ دنیا ساخته میشه که دلیل اصلی آن کاربران زیادی هست که این سیستم عامل دارا هست. (البته شاید هم به دلیل اپلیکیشن های زیاد این سیستم عامل کاربران زیادی داره ! )

همانطوری که می دانید .net framework یکی از اصلی ترین پلتفرم های برنامه نویسی در کل دنیا به محسوب میشه و اپلیکیشن های نوشته شده توسط این پلتفرم تنها بر روی ویندوز قابل اجرا می باشند. در ضمن خیلی از برنامه های دیگر مانند برخی برنامه های رندرینگ و... فعلا ورژن مک آن ها در بازار موجود نیست. حال فردی که از اینگونه برنامه های کاربردی استفاده می کند به ندرت می تواند از مک استفاده کند.

از همه مهم تر به دلیل کابر کم اپلیکیشن هایی که وجود دارند دارای کرک نمیباشند که از جمله مهم ترین معایب این سیستم عامل برای ما ایرانی هاست.

pix2

 

2.قابل استفاده با تمامی کانفیگ ها:

همانطوری که می دانید مک تنها قابل استفاده برروی سیستم های ساخته شده توسط خود شرکط اپل است ولی ویندوز به هیچ وجه اینطور نبوده و برروی هر کانفیگی قابل نصب است. شما میتوانید آن را اصولا بر روی هر نوع سیستمی نصب کنید. حتی سیستم های خود اپل !

توجه : با روش هایی مانند هکینتاش می توان مک را برروی سیستم های غیر اپلی نیز استفاده کرد اما اولا این کارغیر قانونی می باشد و ثانیا به خاطر اشکالات بسیار زیاد، کاربری مورد انتظار سیستم عامل مکینتاش را نخواهید داشت.

windows7 versions

 


3.داشتن ورژن های مختلف برای انواع یوزر ها:

همانطور که می دانید ویندوز برای هر یوزری ورژن ویندوزی اختصاص می دهد مانند Ultimate, business, home editin و ... که با قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند و هر کاربر می تواند نسبت به نیاز و بودجه خود ورژنی از آن را خریداری کند. ولی مک تنها در هر بازه زمانی یک ورژن ارائه میدهد و برای تمامی یوزر ها یکسان است.

4.یک مورد دیگر که شاید بیشتر برای کاربران virtual router جالب باشد این است که ویندوز قابلیت روت کردن وایرلس را دارا میباشد ولی مک تا به امروز این امکان را ارائه نکرده است.



برچسب‌ها: 4 مزیت ویندوز نسبت به مک از دیدگاه یک کاربر, 4 مزیت ویندوز نسبت به مک, ویندوز با مک چه فرقی دارد؟, فرق ویندوز با مک, مک,
+ نوشته شده در  پنج شنبه 3 اسفند 1391ساعت 21:28  توسط بهمن قرائی مقدم