با FAR نام فایلها را به طور گروهی تغییر دهید

جزیره کامپیوتر

روزنه ای به دنیای کامپیوتر

با FAR نام فایلها را به طور گروهی تغییر دهید

  Rename 

فکر میکنم تا کنون با فایلهایی مواجه شده اید که در نامشان دارای عبارت خاصی باشند. مثلا از یک سایت دانلود فیلم ، فیلم هایی دانلود کرده باشید و نخواهید آن فایلها با همان نام سایت باقی بمانند. در این صورت به وسیله این نرم افزار ساده میتوانید تمامی آن عبارت ها را در عرض یک چشم به هم زدن حذف کنید و یا به نام دلخواه تغییر دهید.

این نرم افزار که FAR نام دارد ، (مخفف Find & Replace) دارای یک محیط کاربری بسیار ساده و مینیمالیستیک است. در گوشه سمت چپ ، بالا دارای سه تب اصلی میباشد که به ترتیب Find ، Replace و Rename نام دارند. برای فعال شدن هر دو تب Replace و Rename تب Find ضروری است و قبل از اجرای این دو تب اجرا خواهد شد. در تب Find ابتدا شما باید دایرکتوری مورد نظر را انتخاب کنید. توجه اشته باشید که فولدرهای زیر مجموعه این دایرکتوری نیز به طور اتوماتیک تیک خواهند خورد، پس اگر مایل نیستید در درون این فولدرها نیز جستجو انجام شود، تیک آنها را باید به طور دستی بردارید. برای یافتن فایل هایی با پسوند TXT کافی است در قسمت Name Pattern عبارت *.txt را وارد کند. (توجه: ستاره و نقطه قبل از نوع پسوند قرار گیرد) و یا برای یافتن فایلهایی که عبارت itkadeh در آنها موجود است کافی است در Name Pattern عبارت itkadeh را وارد نمایید.
با زدن دکمه Find فایلهای مورد نظر به نمایش گذاشته میشوند. حال تب های Replace و Rename فعال خواهند شد.

Find-and-Replace

کار کردن با قسمت Rename که برای تغییر نام هست بسیار ساده است. کافی است عبارتی را که در نام فایلها موجود است را در قسمت Find... وارد کنید و عبارتی را که میخواهید جایگزین آن شود را نیز در قسمت Replace with قرار دهید. خالی گذاشتن آن نیز باعث پاک شدن کلی عبارت میشود.

 Rename

متاسفانه در تست های ما گزینه Replace نتوانست کار خود را به طور احسن انجام دهد و به همین دلیل از آموزش این بخش اجتناب میکنیم.

Replace

این نرم افزار به خوبی در تمامی نسخه های ویندوز شامل : ویندوز xp ، ویستا ، هفت و هشت قابل اجراست.

دانلود نرم افزار



برچسب‌ها: با FAR نام فایلها را به طور گروهی تغییر دهید, با FAR نام فایلها را تغییر دهید, تغییر نام فایل های گروهی,
+ نوشته شده در  پنج شنبه 3 اسفند 1391ساعت 21:48  توسط بهمن قرائی مقدم